tisdag 4 november 2008

VUXNA ??

Hej på er !

Jag har fått samtal från flertalet människor som är förbannade och arga...
(bla fiskevårdarna i Helgasjön), det är skickat prover på fiskarna för man trodde döden berodde på algblommning...
Efter vår lilla tävling i söndags så hittade folk mängder med gäddor slängda i vattnet.... Jag har nu blivit ansvarig för detta men jag förutsätter att dom som vet med sig ha slängt fisk där också städar upp efter sig omgående !!!!!

Vi måste tänka på att sådant här beteende slår tillbaka på oss själva... Hux Flux så kanske dom förbjuder trollingfiske i Helgasjön...

Ni som läser detta kan väl informera dom som är ovetande så det städas upp idag !!

När vi ändå tar upp detta så tycker jag att vi alla skulle rösta för att Trolling DM görs om och att all fisk släpps i efter dokumentering... Det är ett jävla slaktfiske som det är nu !

MVH

Peter

3 kommentarer:

Ninos sa...

Håller med, skippa slakten. // Team Layback

jocke sa...

Inga problem bara att ändra till största fisken och ett minimimått på 110cm så kommer det inte upp så mycke fisk och vi har löst slaktfrågan... Undra om de tog prover på de fiskar som lämnades kvar på DM, soptunnan var överfull och det låg en sopsäck med gädda kvar vid invägningsplatsen....

Peter Team Fiasko sa...

Ja jag håller med du ! Ja jag vet att det såg för jävligt ut efter DM också... jag tycker det vore bättre att ha en mätsticka med sig ut och en kamera och sen vinner man på längd istället...