fredag 20 mars 2009

Du som fiskar i Helgasjön...

Jag har ett tag stört mig på Fiskekorten som gäller i Helgasjön..
700 kr för 3 st spön...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag kan tycka att 700 kr är ok, men inte för 3 spön.. vem vill köra med det...? antingen kör man med 4 eller 6... Mitt förslag är att man betalar 600kr om man inte tänkt köra mer än 4 spön och 1000 kr om man tänkt köra 6 spön..
Vad jag vet så finns det ingen spöbegränsing i Helgasjön som det är nu vilket innebär att du måste köpa 4 trollingkort om du vill köra 10 spön det blir 2800kr

varför inte ha oilka nivåer på det ???

Vad tycker ni andra Helgasjöfiskare.... vi kan väl ha en debatt i min gästbok och sen får vi lämna det vidare innan säsongen börjar....

Är det någon som vet om man får köra med mast/planerboard ??

Inga kommentarer: